perjantai 19. lokakuuta 2012

Ideoita

Kun omassa projektissa on hiljaista, jaan täällä taas näitä Pinterestiin keräämiäni ideoita. Kuvat eivät siis ole omiani.


Caravaggiot on hienoja, mutta uskon jo nyt, että tulemme tyytymään halpoihin kopioihin tai kierrätettyihin oikeisiin industrial-valaisimiin.


Harmaat ovat kyllä hienoja. Ja musta, mutten usko, että meidän kodista tulisi ihan näin tumma.


Ihana kaappi. Yksi ystävä myy metallikaapistoa (en tiedä onko jo saanut myytyä) ja olen sitä pähkinyt... Mutta toistaiseksi olen kieltäytynyt. (Joa jotakuta kiinnostaa, voin yhdistää teidät.)


Tapetti hyllyn takaseinällä. Ihan mun juttu.


Rakastan kaikenlaisia lipastoja ja lokerikkoja.


Suloinen bambikokoelma ja kiva kirjakaappi.


Ikkunoista voisi tehdä tämän tyylisiä kaappeja.


Meillä on keltaisia kukkatäkkejä. Tuttu fiilis. Tosi kodikas.


Tässäkin ihana tunnelma, pehmeä.


Olen hämmästyksekseni oppinut tykkäämään tällaisesta vaaleasta lilasta. Luulen, että olen innostunut siitä Mekkotehdas-blogissa.


Valkoisessa muutama ihana väripilkku.


Voikun meilläkin olisi tällaisia vanhoja tapetteja. (Eteisessä on vähän.)


En ole paljaan hirsiseinän ystävä, mutta tässä tumma hirsiseinä on kyllä tosi hieno! (Mutta olen miettinyt, että kuinkakohan juntilta tällaiset tummat tai valkoiset hirsiseinät näyttävät muutaman vuoden päästä. Tai mustat saunat. Tykkään niistäkin, mutta silti mietin kestääkö muoti kuinka kauan.)


Ihana valon kulku.


Vanhoja venttiilejä (hanojen avaimia) ripustuskoukkuina.


Näitä vanhoista vispilöistä tehtyjä valaisimia näkee usein. Näissä vielä ihana ruoste.

13 kommenttia:

  1. Mustista seinistä: mä en koskaan mieti, että onko joku juttu trendikästä vai junttia. Jos tykkään, toteutan sen ja taas jätän toteuttamatta, vaikka oli kuinka trendikästä, jos ei omaan tyyliin iske. Mua harmittaa hirveästi se, että asioita pitäisi päivittää trendikkyyden nimissä, vaikka vanha vielä omaa silmää miellyttääkin.

    VastaaPoista
  2. Mä en ehkä ajattele niin. Mutta pelkään, että tykkään mustista seinistä siksi, kun ne ovat nyt trendin harjalla. Vaikka luulen tykkääväni niistä siksi kun tykkään. Ja hirsiseinissä on pelottavaa se, että niitä ei ainakaan puunväriseksi sitten enää helpolla saa, jos on tehnyt värimuutoksen. Toki voihan seinät aina levyttää.

    a

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tämä juttu on pyörinyt nyt ajankohtaisena mielessä, kun remonttisuunnitelmat on mielessä.

      Poista
    2. Me olemme repineet hirsiseinää levyjen alta esille, mutta koska ovat olleet kovin koverrettuja rumaksi, olemme joutuneet käsittelemään hirsiä.

      Poista
  3. Ihania kuvia! Yllättäen tykkään tosi paljon. Meillä on sama maku. Jos muuten tarkoitit yllä minun kaappiani, niin se on myyty ja kaappi muutti Mikkeliin. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä, että kaappi löysi uuden kodin!
      a

      Poista
    2. Ja piti vielä sanoa, että me kyllä tykätään tosi samanlaisista asioista (taloista), mutta sitten kuitenkin veikkaan, että meille tulee värikkäämpää ja eriparisempaa ja teille harmonisempaa. (Mutta tykkäsinhän mä hulluna sun hääpuvustakin...)

      A

      Poista
    3. Joo. Ihan totta. Mä olen varmaan aika nössö sitten lopulta. Jonkin verran väriä on aina mutta kaikkein räikeimmät jää vaan aina haaveen tasolle.

      Poista
  4. Paaaljon kaikkea ihanaa! Minulta meni kesällä ohi tuollainen monilokeroinen apteekkarinkaapisto. Olisi ollut kunnostettuna (kauniin vanha silti) yhdelleä vintage-sisustajapariskunnalla myynnissä, mutta se oli niin valtava, että millä sen olisi tänne raahannut. Satasella, minusta järjettömän pieni hinta niin isosta huonekalusta. Samassa paikassa enemmän meidän tiloihin sovitettava pikkupöytä kympin, mutta edellinen asikas osti sen juuri :P

    Hanan avaimet, nami, ihanat väriläiskät! Noista pikkueläimistä olen haaveillut pitkään kanssa. Näin ystävän kuvakeräilmässä niistä katkaistuja seinäkoukkuja, puolesta välistä poikki ja seinään. Upeita! Tuo yhdestä eläimestä tehty kokoelmakin on tosi jees.

    Lisäsin blogisi linkkilistalleni, täytyy vielä lisätä bloginlukijaan, niin en missaa mitään :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olisi ollut varmaan ihana kaapisto, ja halpa. Juuri sellaisia mä kuolaan.

      a

      Poista
  5. Meillä on selkeästi hyvin samanlainen maku, jokaisen kuvan olisin voinut valita itsekin :)
    Minulla on peltikaapin metsästys työn alla, mutta kaverisi kaappikin oli jo mennyt. Olen pihi, en haluaisi maksaa kovia summia ja siinä menee se koko kierrätysidea hukkaan..
    Isältäni olen pehmitellyt vanhaa, metallista arkistokaappia mutta mun vanhemmat pitää mua lähinnä pimahtaneena :D

    VastaaPoista
  6. Hah! Mulla on just kutimilla vaaleanliilaa lankaa ja ihmettelin sitä, koska vaaleanliila on ollut mun inhokkini jo vuosikymmeniä. (No, ei ihan inhokki, mutta haastava väri kuitenkin.) Mutta siis Mekkotehdastahan se on syyttämän! Ihan selvästi vaaleanliila on väri, joka pääsee oikeuksiinsa, vasta oikeanlaisella yhdistelyllä.

    Niin ja nämä kaikki inspiraatiokuvat. Voisivat olla yhtä kaikki itse pinnaamiani. Ihania.

    VastaaPoista
  7. Hauskaa, että täällä käy samanmakusia ihmisiä!

    Ja mä uskon, että mun lilainnostus on oikeasti Mekkotehtaasta. Se ei ole oikein koskaan ollut mun väri. Munakoiso on lähinnä lilaa, mistä olen tähän saakka tykännyt.

    a

    VastaaPoista

Olen todella iloinen, että jätät kommentin!