maanantai 13. toukokuuta 2013

Tapettijuttuja ja tilannepäivitystä

Vierashuoneen kylppäri on vesieristysvaiheessa. Seinien kaakelointi alkaa piakkoin.

Tulevassa keittiössä avaamme lattiaa vain keittiön kaappien alta, sinne tulee vesijohtoputket. Saamme lattian katkokohdan piiloon. Keittiö tulee ensi viikolla. Ennen sitä pitää ehtiä asentaa putket (vesijohto, viemäri ja lämmitys), puukuitulevyttää seinä ja levyttää kaakelien tausta, tilata kaakelit, sulkea lattia ja maalata se osa, joka jää keittiön alle.

Keittiö-olkkarin jälkeen teemme varmaan pikkuvessan. Siellä tihuttaa putki koko ajan ja nyt kun mies kurkkasi lattian alle, villathan siellä on.

Sitten joko nykyisestä keittiöstä meidän makkari tai nykyisestä kylppäristä uusi kylppäri. Tai yhtä aikaa. Kyllä tässä projektissa sittenkin taitaa olla jossain pää ja toisaalla häntä, vaikkei aina siltä tunnukaan.

Olen valitsemassa keittiön tapettia. Taidetaan kuitenkin mennä näin:


Keittiöön tätä, jos Tapettitalossa on tarpeeksi tai jos uuden erän toimitusaika on järjellinen.


Tämä on keittiön kakkosvaihtoehto.


Olkkariin tätä (olkkari on siis keittiön toisessa päässä).


Vierashuoneen saliin tätä, JOS onnistun saamaan tätä tarpeeksi. Tämä on Tapettitalolta loppu ja sitä ei ole tuotannossa, eikä tuotantojonossa. Saatoin kuitenkin löytää tänään paikan mistä sitä saa, mutta en tiedä onko sitä tarpeeksi.

Vierashuoneen makkarin tapetista en ole varma. Minusta senkin pitäisi olla jotain ruskeaa, jos sali on ruskea ja kylppärissä on turkoosia ja ruskeaa. Tai voisi se myös olla turkoosi ehkä. Mä olen vähän sellainen vanhaan takertuja, mutta haluaisin vielä kerran Designers Guildin Corazonia. Sitä vaan ei enää tehdä.

Keittiön tapettia tarvitaan 10 rullaa.
Olohuoneen tapettia 13 rullaa (tästä en ole vähentänyt ovia ja ikkunoita).
Salin tapettia noin 20 rullaa.
Vierashuoneen tapettia 10 rullaa.

Hukkapaloja tulee. Huonekorkeus on muissa paitsi vierashuoneessa 4,2 metriä ja vierashuoneessa 3,5 metriä. Menee rahat ja kukkarot.

21 kommenttia:

  1. Pihlgren&Ritolalta saa suoraankin tilattua noita tapetteja :) Itse kyselin jälleenmyyjiä ja vastasivat nopsasti ja tarjosivat samalla mahdollisuutta ostaa suoraan.

    Ilmoittaudun samalla uudeksi lukijaksi. Tutun näköistä ja kuuloista: muutimme itse kuuden vuoden peruskorjauksen jälkeen vuonna 1921 rakennettuun taloon.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olenko oikeassa, jos kuvittelen että Pihlgren ja Ritola ja Tapettitalo ovat samaa firmaa? Mutta hinnoittelu taitaa olla sama? Saako isommista määristä tingittyä?

      Poista
    2. Kiitos :) Ja hups, taidat tosiaan olla oikeassa :F En lukenut näköjään kovin tarkasti...

      Poista
  2. Ihanat tapetit, meille sopisi tuo teidän olohuoneeseen tuleva tapetti. Mä haaveilen lukko- tapetista, mutta kun ei jotenkin uskalleta ryhtyä tapeteiden vaihtopuuhiin :P ja nykyiset on ihan ok, mutta ei mitään kuviollista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Tosta lumihiutaleesta on myös se mustavalkoinen, joka on hieno, muttei meille.

      Mä en muuten usko, että vaihdettaisiin mitään tapettia kovin helpolla.

      Poista
  3. Aivan ihanat tapetit...kaikki. Kaunista tulee...:)

    VastaaPoista
  4. Aika monta rullaa tapettia teillä menee, toivottavasti löydät kaikki mitä tarvitset.

    Coratzonia vaaleanpunaisena olen yrittänyt metsästää, mutta eihän sitä tietenkään saa enää mistään :( se on kyllä niin täydellisen kaunis tapetti, että tosi harmi kun sitä ei enää saa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä löysin yhden englantilaisen kaupan, jonne laitoin Corazonista viestiä. Meillä on ollut sitä 3 kotia sitten. Mutta ehti olla vain 2 vuotta.

      Poista
  5. Harmittaa toi ruskea Juhannusruusu. Jos määrä ei riitä teille, niin vinkkaatko mulle, mistä sitä voisi löytää. Mä en montaa rullaa tarvitse. Tupaan sitä en saa laitettua, mutta jos johonkin muuhun huoneeseen edes sitten joskus.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sä olet mun mielessä koko ajan. Ruinasin myös Tapettitalolta. Palaan kun viisastun.

      Poista
    2. Mulle luvattiin liian aikaisin. Mä jäin käsitykseen, että tapettia oli hyllyssä, mutta tyyppi olikin lupaamisen jälkeen ollut yhteydessä tapettitaloon ja eihän siellä mitään ole. Eli tyhjin käsin olen yhä.

      a

      Poista
  6. Mä niin haluaisin tuota Kiurujen yötä johonkin. Jos siitä jää hukkapaloja, olen valmis ostamaan pienen taulun verran!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mähän siis palautin Kiurujen yön, kun se oli liian sinappista. Ja nyt olen tyytyväinen, että palautin.

      Poista
  7. Mä olen ollut käsityksessä, että Tapettitalossa saattais olla jotain muitakin vanhoja malleja (no en kyllä toisaalta tiedä mitä) mutta Ritola & Pihlgren on ainakin sama lafka kuin Tapettitehdas. Ja ihanat tapettivalinnat, mutta kyllä teillä tosiaan menekki on melkoinen, ihanan isot ja korkeat huoneet siis!

    VastaaPoista
  8. Ruskeaa juhannusruusua täälläkin metästellään kokonaista yhtärullaa ja ei taida löytyä mistään :0(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Huutiksesta tai torista saattaisi joku yksittäinen löytyä. Missään ei ole enää myynnissä, vaikka mulle toistuvasti vanha rouva sitä lupaili.

      Poista

Olen todella iloinen, että jätät kommentin!