maanantai 15. heinäkuuta 2013

Ihanat ikkunaideat

Törmäsin tänään aivan ihanaan vanhojen ikkunoiden uusiokäyttöön (suhtaudun osittain aika happamasti siihen, että vanhoista ikkunoista askarrellaan kaikkea muuta paitsi edes jotenkin alkuperäistä käyttötarkoituksta vastaavaa). Olen itsekin ostanut Wanhan Wallankumouksesta pari ikkunaa, joista on tarkoitus tulla kylpyhuoneen tilanjakajat. Entä jos ideaa laventaisi kutakuinkin tähän tyyliin ja tekisi kylpyhuoneesta samalla viherkeitaan?

Kuvat täältä.






9 kommenttia:

  1. Hei vaan! Mökkilomalta palattu (pistin alkuun puhelimella yhden kommentin sieltä ja hyvää sokellusta on näköjään tullut perille :) ). Melkein joka postaukseen olis ollu kommentoitavaa - betonitaso on varmaan jo tehty (mun ohjeet oli hieman ylimalkaiset ja oot saanu tarkempiakin) mutta pintakäsittelystä sen verran et me ajateltiin et vaha pinnassa estäis betonin hyvän puolen kuumien laskutasona, et mehiläis- tms. vaha sulais? en tiedä sit. Lattian sävyyn mietin, että miltä kantilta sävyä mietit - meillä on ollu sekä puhtaan valkoiset että nämä perinteiset vaaleanharmaat lautalattiat ja molemmat on kauniit ja nämä harmaatkin ihan valoisat mutta puhtaanapidon ja roskan näkymisen kannalta nämä harmaat paljon helpommat. Ihania Hanko-kuvia, meillä oli kesäreissu sinne suunnitelmissa mutta jäi sitten, ja Kemiö on suunnitelmissa ens v.lopuks ;D . Meillä on myös suihkussa laatat puskusaumalla seinissä, ilman rakoa ja saumaa ja mies väittää niiden kestävän kun vesieristykset pitää nykyään olla niin hyvät. Ja oon samaa mieltä vanhojen ikkunoiden uusio.käytöstä (vähän nykyään mietityttää kun oon aikoinani laittanu meidän hääkuvatkin sellasiin) mut tuona vessa-osaston tilanjakajana ne on just paikallaan ;) .

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kivaa kuulla! En mä oikein usko, että sitä mehiläisvahaa tulee betoniin niin paksu kerros, että se kärsisi kuumasta. Vaan en tiedä, kun en tiedä vielä mitään. Huomenna valetaan. Jännittää. Saa nähdä saanko nukuttua yöllä...

      Mä nyt päätin jättää lattian valkoiseksi, vaikka se mua kaihertaakin. Katsotaan sitten joskus. (Mies ehti levittää pahvit/paperit lattian päälle valamisen ajaksi, etten nää väriä enää...)

      Niin mä kyllä luulisin, että puskutkin pitää vettä. Mutta joissain ohjeissa sanotaan, että silti kannattaisi laittaa tosi laiha sauma-aine puskusaumoihinkin. Jotenkin tuntuu, että lattialla olisi syytä.

      Poista
    2. Sauma-ainehan ei ole vedenpitävä, lattialla etenkin kosteus menee siitä läpi. Tämän opin aikanaan tavarantarkastajalta, joka kävi kauhistelemassa edellisen kodin kylppäriä...siellä kun aiempi remontoija oli ajatellut että jättää suosiolla kokonaan kosteussulun pois kun sauma-aine pitäisi vettä ;)

      Poista
    3. Joo, ei ehkä ihan ilman kosteussulkua...

      Poista
  2. Inspiroivia kuvia, oon jo ihan syksyfiiliksissä ja nuo pikkuruudut, musta ja rosoinen pinta tuntuu nyt juuri ajankohtaisilta. Teidän tilanjakasta tulee varmasti tosi hieno.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Älä ole vielä syksyfiiliksissä. Ei ole vielä sen aika.

      Poista
  3. Sä tulit mun mieleen viime viikolla, kun kävin Quriosa Interiorissa. En nettisivujen perusteella tiennytkään, että siellä on myös paljon vanhoja tavaroita (mm. ikkunoita) myynnissä. Mua jäi moni tavara vaivaamaan ja yritän ehtiä sinne vielä uudestaan ennen vauvan syntymää (mies varmaan ilahtuu uusista projekteista, kun yritetään kovasti saada nyt edellisetkin valmiiksi).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ^Kuulostaapa kivalta. Saa nähdä minä vuonna päästään meidän länsirannikon kierrokselle. Se jäi nytkin väliin.

      Poista
    2. Mä voin tehdä blogijuttua, jos ehdin. Reilu kaksi viikkoa aikaa ja siitäkin ollaan viikko muissa maisemissa.

      Poista

Olen todella iloinen, että jätät kommentin!