sunnuntai 14. heinäkuuta 2013

Keittiön vastapuoli

Maaliskuussa pyörittelin paljon keittiöideoita. Päädyin valkoisesta mustaan ja muutenkin löysin keittiöinspiraation. Vitriinikaappi puuttuu yhä, mutta eiköhän siihenkin löydy ratkaisu, kun muu ympäristö on valmiina. Ideoiden pyörittelystä on neljä kuukautta ja keittiö alkaa olla paketissa.

Nyt pitäisi miettiä olohuoneosa samasta tilasta. Tapetti on selvä, se on sitä vaaleaa lumikidettä. Mutta muu fiilis. Ja minkälaiset päälliset Tomelilloille, vai pitäisikö sittenkin miettiä uuden sohvan hankkimista?

Kun keittiössä on mustaa, valkoista ja keltaista, mitä väriä voi tuoda olkkariin vaaleuden (ja mahdollisten samojen värien) lisäksi?

Keräsin siis kuvia inspiraatioksi. Kuvat Pinterestistä, Ikea.fi:stä, Bemz.comista ja Tapettitalo.fi:stä. Kun katson valitsemiani kuvia, huomaan, että kaipaan vekkulia ja värikästä. Väreissä korostuvat valkoinen (lattia), musta (musta kaappi jo on ja olen miettinyt, että pitäisikö hommata mustat sohvanpäälliset, mutta luule, että kuitenkin vain joko ehjä valkoinen tai jonkun väriset), keltainen (hyvää jatkoa keittiölle, meillä ei taida mitään muuta keltaista olla valmiiksi, mutta maalipensseli auttaa), punainen (punaista on kaikenlaista pientä) sekä minun uutena ihastuksenani myrkynvihreä (meillä on pari vanhaa vihreää täkkiä).


Jo ehkä vähän liikaa erilaisia kuoseja, mutta toimivat yhteen tosi hyvin. Ja onko lattialla tosiaankin yksi jätti-iso räsymatto vai monta?


Onko sohva peräti Tomelilla? Seinän tauluviritys on minulle liikaa, mutta yleistunnelma on mukava.


Olen ihastunut tähän Ikean vihreään Stockholm-sohvaan, mutta mahtaisiko väri vanhentua äkkiä?


Tämä kaappi jatkaisi kivasti keittiön keltaista.


Tämä pikkupöytä on muuten vaan kiva. 


Ja HIENO matto.


Tässä on siis tapetti ja lattia on melkein valkoinen.


Tämäkin on ihana.


Keltaisen seinän kuva on siksi mukana, että olohuoneeseen jää pieni tuulikaappi. Mitä ei voi peittää, sitä pitää korostaa. Haluan keksiä tuulikaapille jotain erityistä, sekä sisäpuolelle että ulos. Haluan, että siellä on kiehtova tunnelma.


Sohvanpäällinen voisi tietenkin olla myös harmaa tai beige, mutta kyllä nekin ovat aika varovaisia valintoja.


Ihanat noi ovet.


Tämä on yksi kivoimmista Bemzin päällisten väreistä. Mutta jos pitäisikin sohvat valkoisina ja tilaisi tämän yhteen nojatuoliin? (Minulla on illuusio, että olohuoneeseen mahtuu kaksi sohvaa ja nojatuli, mitäköhän sanoo todellinen elämä?)


Tämän kaapin olen ostanut huutiksesta.


Ja ihan vaan esimerkiksi väripilkuista.

Tämä kuvien vatvominen auttaa ihan oikeasti. Ajatukset jäsentyy. Aamulla olen varmaan merkittävästi viisaampi. Kolmevee makutuomari nukkui tänään päiväunet ja on yhä tuossa vieressä kommentoimassa kuvavalintoja. Muu perhe on nukkunut jo pari tuntia.



8 kommenttia:


  1. Onko olohuone siis samaa avointa tilaa keittiön kanssa?

    Tuo lumikide on yksi all time suosikeistani. Tykkään myös siitä mustavalkoisesta versiosta.

    Kaksi sohvaa ja nojatuolin luulisi mahtuvan melkein mihin tahansa normaalikokoiseen olohuoneeseen, jos ne sijoittaa vastakkain tai "kulmasohvaksi". Tuo Bemzin päällinen on hieno - aika herkullinen yhdistelmä keltaisen kanssa! Laittaisin ehkä yhden sohvista turkoosiksi ja pitäisin toisen valkoisena.

    Tuli mieleen yksi kuva keltaiseksi maalatuista ikkunanpokista, jonka näin muistaakseni pinterestissä. Voisi sopia teille: http://home-2-me.com/wp-content/uploads/2013/06/3989544.jpg

    Mulle tulee täällä ja Ninjan blogissa niiin iso talokuume ja totaalinen vuokrakotikyllästyminen..

    VastaaPoista
  2. Huone on noin 60 m2, siihen tulee keittiö, ruokailu ja olkkari. Kaksi pönttöuunia on vastakkaisilla seinillä suunnilleen puolivälissä. Olohuoneen puoleisessa päässä on tuulikaappi ja pariovi ulos, ikkuna, kaksi pariovea ja tulee vielä yksi ovi. Seinille ei paljon sisusteta.

    Keltaiset ikkunanpuitteet oli tosi makeet, keltaiset ovet myös. En ole ihan varma kestääkö kantti täällä maalata kiinteitä rakenteita kovin erikoisiksi.

    VastaaPoista
  3. Minäkin tykkään kovasti tuosta lumikiteestä. Mietin sitä musta-valkoisena. Kiva nähdä sitten tuo vaaleakin livenä.

    Värit tuovat kyllä ihanasti energiaa, ja näistä kuvista huomaa, että värejä ei tarvitse olla isoina pintoina, että se värikäs fiilis syntyy. Leikittele vaan väreillä, me suomalaiset olemme yleensä aivan liian varovaisia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen aina tykännyt musta-valkoisesta lumikiteestä, mutta sitä on ollut kaikkialla aika paljon. Vähän yllätyin, että sillä on tällainen vaatimaton sisko. Mutta se sopii meidän tarkoitukseemme paremmin.

      Poista
  4. Herran jestas, onko Ikeassa noin hienoja vihreitä sohvia? Tuo sopis kyllä hyvin meille.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen ihan hämmentynyt kuinka innoissani olen tuosta vihreästä sohvasta! (Ja itseasiassa myös noista Ikean lehdenmuotoisista ruskeista sohvapöydistä ja tuosta mustasta valkoverkkokuvioisesta matosta...)

      Poista
  5. Ihania inspiskuvia!! Ja tuo tapetti on ihana...:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Mä olen ihan inspiroitunut itse, kun eilen kaivoin niin paljon kuvia.

      Poista

Olen todella iloinen, että jätät kommentin!