maanantai 22. heinäkuuta 2013

Kun talo päättää mitä se haluaa

Tänään oli talon vuoro kertoa mitä se haluaa. Päätimme irrottaa olohuoneen tuulikaapin (tuttavallisesti pussauskopin) seinien ulkopinnasta levyt. Alta löytyikin kaunis panelointi ja ikkunan paikka. Ja ennen kaikkea varsin hyvin säilynyt maalipinta. Ihmiselle, joka ei juuri sinisestä pidä, tulee olohuoneeseen kunniapaikalle sininen tuulikaappi. En raaski tehdä sille mitään, laitetaan ehkä uudet listat.


Pussauskoppi ennen purkuoperaatiota.


Ensimmäinen vilaus väristä.


Siinä on ollut ikkuna. Ikkunan paneeli ei ole samaa kuin muu panelointi.


Ikkunan listat ovat olleet kauniit.


Jännitysmomenttia.


Oven yläpuoli.


Miten mä pärjään tän sinisen kanssa? Mutta en mä taida voida koskea siihen. Pientä pesua vaan.


Mies töissä.


Sisäpuolelta paljastui ruskeaa. Olisitte nähneet lisää kuvia, mutta tietenkin kameran akku loppui. (Sen lisäksi olemme rikkoneet kamerasta kaksi objektiivia. Nyt on pakko pärjätä 50 millisellä. Se on viimeinen ehjä.)

7 kommenttia:

  1. Aika ihana yllätys, vaikka onkin sininen! Mitä pussauskopin katolle tulee vai tuleeko mitään?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En ole ajatellut, kun siellä on toi ikkuna. Taksikyltti ehkä.

      Poista
  2. Ihana pussauskoppi! Ehdottomasti säilyttämisen arvoinen tuollaisenaan. Mulle kyllä tekis tiukkaa sinisen kanssa myös. Onko tuo sitä samaa sinistä mitä oli myös ikkunanpokissa?

    VastaaPoista
  3. Täytyyhän sitä taloa kuunnella :) On sillä mielestäni ollut ihan hyvä maku tuon sinisen suhteen joskus. Ehkä sinäkin opit tykkäämään siitä!

    VastaaPoista
  4. Ensin opit sietämään väriä, pikkuhiljaa totut siihen ja lopulta huomaat pitäväsi siitä! Näin on käynyt minullekin oman vanhan taloni kanssa, olen oppinut pitämään monista väreistä, vaikka aluksi tuntui, etteivät ne ole "minun värejäni" :)

    VastaaPoista

Olen todella iloinen, että jätät kommentin!