perjantai 6. joulukuuta 2013

Ideoita aikuisten makkariin

Entisestä keittiöstä tulee siis meidän aikuisten makkari. Juteltiin huonetta miehen kanssa läpi ja se siirtyi purkuhommiin, minä keräsin Pinterestistä ideakuvia.


Ajatus olisi, että yksi seinä tulisi mustaksi, samaten lattia.


Tämä tapetti on ollut haaveissani jo edelliseen kotiin. Musta seinä voisi olla tätä. (Pitää tosin varmistaa, että tumma on musta eikä sininen, yhtäkkiä tuli epäilys.)


Muut seinät voisi ehkä vaakalaudoittaa pinkopahvituksen ja tapetoinnin sijaan. Vallan poikkeuksellista minulle! Ja maalata joko vaaleanharmaiksi tai jopa keskiharmaiksi.


Myös joku savirappaus tai ehkä kalkkimaali (kalkkimaalit eivät käsittääkseni ole varsinaisesti sisäkäyttöön, korjatkaa, jos olen väärässä) olisi kiva.


Tämän nappasin tunnelman takia. En halua liian fiiniä ja sliipattua. Meidän sänky ja yöpöydät ovat valkoiset Ikean Malmit, eli hyvin simppelit ja suoralinjaiset. Muu sisustus saa sitten olla vähän raffimpaa.


Nämä vaatekaapit oli pakko napata talteen ihan vaan ihanan pinnan takia. Me elämme nyt vanhoilla ovilla, emmekä viritä mitään näin modernia. Hienot ovat!


Tässä olisi se himoitsemani musta lattia. Huone on koko talon hämärin, joten ajateltiin, että siellä on joka tapauksessa satsattava valaistukseen eli lattian valonimevyys ei haittaa.


Tässäkin on kivat värit ja pinnat. Olen itse aika hämmentynyt, että keräsin taas pelkkää harmaaskaalaa. Minä tykkään väreistä!


Tässäkin on hieno harmaa lautaseinä. Valkoiset listat, musta lattia. Vau.


Nämä ovat ihan meidän ovia, joista syntyvät vaatekomerot!

Tämä aika mustavalkoinen on ollut jotenkin koko ajan mielessäni k.o. huoneeseen. Mutta tänään kyllä löysin yhden aika romanttisen mummolatapetin. Pitänee miettiä vielä uudelleen. Jos se olisikin jadea/turkoosia, pinkkiä, kermanvalkoista. Hyvin aurinkoisen vaalea ja pehmeä...

17 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Kiitos, mutta kohta mun pitää tutkituttaa pääni, kun värit ovat kadoksissa!

      Poista
    2. Ehkä jotain pieniä pilkkuja mullekin, mutta muuten noi on just hyviä. Terv. Nimim. Harmaita Pellavaverhoja ompeleva

      Poista
    3. Matto muuten tuli eilen postissa (en ole vielä avannut ja tarkistanut oliko oikea...). Nyt niitä on kolme. Viedään yks varmaan joskus takaisin.

      Poista
    4. Ai niin se kangas! Onko pakko mennä katsomaan!

      Poista
    5. Ainakin oli helppo ommella kun se oli niin jykevää ja ihan hyvät noista tuli. Vuorasin samalla kankaalla neljä vitriinioveakin.

      Poista
  2. Onhan tuolla yhdessä kuvassa väriäkin :) Meillä on yksi seinä makkarissa musta, isoa kivilaattaa, jossa kohokuviona pitsiä. Olen tykännyt tosi paljon. Marja-Liisa

    VastaaPoista
  3. Mä tykkään kovasti juuri noista kuvista joissa on harmautta ja rosoutta. Meidän kodissa makkari on juuri se värittömin ja rauhallisin huone. Me rempattiin viime keväänä meidän makkari ja maalattiin seinät kalk litir:in kalkkimaalilla, joka on juuri sisätiloihin sopivaa. http://hahmakettu.blogspot.fi/search/label/sisustus
    Itse olen ollut tulokseen tosi tyytyväinen ja tykkään eläväisestä seinäpinnasta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Hienon värinen teidän harmaa ja taitaa olla sama sänky kuin meillä.

      Poista
  4. Meillekin suunnitellaan tummaa makkaria, jossa olisi valkoiset kattolistat. :) Musta ja harmaa ovat sellaisia värejä, että niihin on helppo löytää tehostevärejä aina sesongin ja oman mielen mukaan. Esim. vuodetekstiileillä saa ilmettä helposti muutettua ja väriä lisättyä (tai tummentaa ennestään) :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin totta. Ja on meidän nykyinenkin huone valko-musta, mutta jälkimmäistä on vähän.

      Poista
  5. Meillä on tiilen päälle kalkkimaalattu,itse tehdyllä maalilla. Kiva elävä,matta pinta tulee niin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tätä täytyy pohdiskella. Mä olen vähän taas eri mieltä itseni kanssa värimaailmasta, vaikka olin jo ihan varma mustasta...

      Poista
  6. Meillä on kans kalkkimaalilla maalattu seinä olohuoneessa ja työhuoneessa (kantava kiviseinä), sekä saunassa kiukaan takunen. Saunassa pääsee kyllä oikeuksiinsa, löylynheiton kosteus elävöittää pinnan aina hetkellisesti (ilman kuivuttua muuttuu taas "tavalliseksi").

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulle saa suositella kalkkimaalimerkkejä tai valmistustapoja! Kiinnostaa kovasti.

      Poista

Olen todella iloinen, että jätät kommentin!