keskiviikko 25. joulukuuta 2013

Laiskaa joulua

Ulkona on satanut lähes koko joulun. Aattona oltiin viisiveen kanssa pihalla. Se kaiveli hiekkiksellä ja keräsi rännistä vettä. Minä haravoin. Mulla oli jalassa vajaamittaiset housut ja kumisaappaat, eikä tullut edes kylmä. Melkoinen joulu.

Ollaan koko jengi laiskoteltu. Lapset meinasivat pitkästyä joulupukinodotukseen. Alettiin syömään kolmelta ja lopulta joulupukki oli käväissyt jättämässä lahjat lasiverannalle neljän jälkeen. Lahjoja oli aika maltillisesti. Pojille legoja ja kirjoja. Neitihenkilölle nukkeja ja muita ihanuuksia (menee aika sukupuolistereotyyppisesti nämä lahjat, mutta ovat lasten toiveiden mukaisia). Kaikille lapsille yöpuvut ja sukkia.

Valvottiin illalla kymmeneen ja katsottiin Samu Sirkan joulutervehdys päivän päätteeksi. Tänään pojat ovat leikkineet uusilla legoillaan ja minä olen ommellut neitihenkilölle nukenvaatteita ja mies ja viisivee ovat tehneet yhden nukensängyn. Viisivee sai nimittäin kummitädiltä hienon ruuvinvääntimen!






Meillä asuu tällainen ihana hammaskeiju. Joka tosin oli tosi hämmästynyt, kun illalla kyselin, että onko yöllä töitä...


Neitihenkilö sai lahjaksi Mulanin (kuvassa keskellä) ja ompelin tänään kaikille tytöille vaatteita. Pitäisi yrittää tehdä vielä lisää, mutta kun en ole kovin kätevä, niin saattaa jäädä toiseen kertaan...


Tähän oranssiin asuun olen tyytyväisin.

Hyvää joulupäivää. Siirryn perheen seuraan television ääreen. Vuorossa taitaa olla Madagaskar.

10 kommenttia:

  1. Hienoja vaatteita olet ommellut. Meilläkin on kolme tuollaista Disney Animator -nukkea, ja olen virkkaillut muutamia vaatteita. Ompelukonetta en ole uskaltanut vielä kokeilla...

    Leppoisaa joulun jatkoa! Me hypätään huomenna autoon ja ajellaan lumille asti!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Mä just mietin, että neuleet olisi mulle helpompia, mutta en tiedä onko mulla mitään kyllin kivaa lankaa. Fiskarsin joulumarkkinoilla olisin halunnut ostaa kivaa pinkkiä villalankaa (joku oli varmaan värjännyt itse), mutta kukaan ei tullut myymään. Ärsytti vähän. Sille olisin keksinyt monta käyttöä.

      Mekin taidetaan ajella pois päin kotoa jossain välissä, mutta etelään…

      Nauttikaa lumesta!

      Poista
  2. Nuo ovat tosi suloisia nukkeja ja vaatteet ovat onnistuneita!

    Me katselimme äsken Wall-E.n. Rääyin ääneen kuin vauva. Oli nimittäin vähän tunteellinen loppu. Saatan myös olla pikkuisen väsynyt.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä vähän vastustan Disneyn hapatusta. Lähinnä hahmojen laajaa kaupallistamista. Mutta noi nuket on poikkeus. Ja en mä lapsiperheessä pysty vahvistamaan siten kuin haluaisin...

      Poista
  3. Täällä tytöt saivat lahjaksi baby born nuket ja minulla viuhuu puikot: neulon nukeille vaatetta :)) Saman tyyppisiä puuhia siis täälläkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, mä luulen että mun vuoden ompelut tuli tehtyä. Petivaatteita pitäisi taikoa kun ehdin sinne saakka. Siis nuken petivaatteita.

      Poista
  4. Joo, kyllä tää lämpö ja sade on hämmästyttävää, surullista kyllä tähän alkaa jo tottua. Toivottavasti tämän joulun sää oli silti poikkeus joulusäissä pitkäksi aikaa. Meillä Hermanni sai lastenpuukon, mm. ja muitakin poikalapsen peruslahjoja. Ja tytöt myös juuri niin tyttömäisiä lahjoja kuin olivat toivoneet (tai siis isompi, pienempi ei osaa vielä toivoa). Ei sille vaan voi mitään, naapurin lapsia ja muita kavereita kun on niin paljon elämässä, että niiden tavarat ja malli ohjaa noita toiveita jo enemmän kuin vanhemmat pystyy omaa makuaan tuputtamaan. Hyvää ja remonttivapaata loppuvuotta :)!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos samoin! Vaikka sellainen joulun laiskuus ja oleminen on tehneet tehtävänsä ja päässä alkaa olla remppaideoita.

      Poista
  5. Meillekin kotiutui jouluna yksi Mulan ja yksi Belle. Nuo nuket on ihania.

    Niin järkkyjä kuin nämä sää ovatkin, niin parempaa talvea ei olisi voinut meidän raksaprojektille osua. Toivottavasti lapset kuitenkin pääsisivät pian pulkkamäkeen ja luistelemaan.

    VastaaPoista
  6. Nukeille tulee peitot kätevimmin kun laitat käsipyyhkeet tyynyliinan sisään ja sillä sipuli. Alulakanoiksi myös tyynyliina tai vauvan harso/lakana.

    VastaaPoista

Olen todella iloinen, että jätät kommentin!