sunnuntai 5. tammikuuta 2014

Aasinsilta blineistä lieteen

Tultiin esikoisen turnauksesta illalla. Matkalla satoi muuten räntää! Mutta maahan ei jäänyt siitä mitään jälkeä. Mies oli ihana ja oli tehnyt blinejä! Tällä ohjeella luullakseni.



Kahta lajia mätiä ja venäläisiä suolakurkkuja hunajan kanssa. Ihanaa. Lapsille täytteeksi pekonia.



Liesiongelmista en ole tainnut paljon valittaa. Siemensin liesi on ihan uusi ja koko aikana siinä ei ole toiminut kaksi vasemmanpuoleista levyä ollenkaan. Joulukuun alkupuolella kävi ensimmäinen korjaaja vaihtamassa lieden kortteja (kummallekin levyparille on oma kortti ja näppäimistölle erikseen) ja kävi läpi kaikki kytkennät tauluun saakka. Korjaajan piti tulla uudelleen jouuaaton aattona. Arvatkaa tuliko?

Toinen korjaaja tuli 3.1.2014. Kävi taas samat jutut läpi, mutta tällä ei ollut taaskaan (kuten ekalla) mukanaan sitä näppäimistön korttia, jonka eka korjaaja oli sanonut tilaavansa seuraavaa kertaa varten. Suomessa ei ole kuulemma yhtään korvaavaa laitetta. Ja korjaajat käyvät kuulemma kolmesti (antamassa valohoitoa, sanon minä) ennen kuin laite vaihdetaan uuteen. Eli kolmatta kertaa odotellessa. Mies on tosin luvannut mennä tiistaina linjoja pitkin. Toivottavasti menee. Yleensä mä reklamoin, koska osaan olla tiukempi ja vaativampi.

Eli keittiön onglemat ovat tähän mennessä olleet: hollantilaisen valaisimen osa (tuli postissa heti kun reklamoin, ei mitään mutinoita), Ikean matto (väärä pituus, nyt on vihdoin saatu oikean pituinen, mutta väri on eri eikä kuvio kohdistu…), jääkaappi (kaksi eri väristä, kun tulivat eri värierästä, olisi pitänyt reklamoida heti, mutta silloin meillä ei ollut mahdollista nähdä kaappeja vierekkäin, vielä pitäisi tehdä kuluttajaviraston lomakkeella reklamaatio, koska siihen pitää vastata määrämuotoisesti määräajassa) ja tämä lieden toimimattomuus. Ja vielä lisäksi Kvikissä sokkelilevyn laskuvirhe. Keittiö on 614 cm pitkä. Saimme 2 kpl 259 cm mittaista sokkelilevyä. Kvikissä levy jo odottaa, kunhan ehditään hakea. Hekin siis hoitivat reklamaation erinomaisesti.

3 kommenttia:

  1. Tuntuu, että aina saa reklamoida. Meidänkin liesitasoa käytiin korjaamassa pari kertaa, lattian asennusta korjattiin, jonka jälkeen myös osa jalkalistaa piti uusia. Keittiöasentajakin oli asentanut vetolaatikoita meidän ohjeiden vastaisesti... Onneksi 1,5 vuodessa ehtii unohtamaan osan ;)

    teidän liesituuletin näyttää hieman erilaiselta, kuin meillä. Onko siinä koho-viistot? Meillä on täysin litteä malli.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Viistottu on ja siinä ei kuitenkaan ole sitä valoa, vaikka sanoin siitä myyjälle. Mutta kun kamat tuli toukokuussa ja käyttöönotto oli marraskuussa, en jaksanut enää alkaa nillittää. Onneksi yleisvalaistus on riittävä.

      Poista
  2. Tylsää ylimääräistä vaivannäköä.
    Blinit näyttää ihanilta, alkoipa tehdä tuollaisia mieli!

    VastaaPoista

Olen todella iloinen, että jätät kommentin!