tiistai 7. tammikuuta 2014

Hieno siitä tuli

Nimittäin lattiasta. Väärän väristen saumojen poistosta jäi muutama naarmu, mutta kuka kulkee nenä lattiassa, ei niitä huomaa. Kannatti rapsuttaa pois. Nyt lattia pitää vielä pestä kunnolla ja pintaan levitetään väriä kirkastava suoja-aine.


Kyllä ne saumat kannatti vaihtaa. (Mieshän sanoi, että mieluummin se rapsuttaa ja vaihtaa kuin kuuntelee minua, kun jurnutan jälkikäteen…)


Suihkun yläpuolen kaappi. Laudat pitää maalata.


Ikkunassa on kaunis espanjoletti. Ikkunanpielet ovat myös maalia vailla. Tästä tuli vähän vahingossa ihana ikkunalauta. Kylppäri on rakennettu huoneeksi huoneen sisään. Siitä seinän paksuus, kun sisähuone on irti rakennuksesta.


Tässä niitä vanhoja ensopahveja, joista aiotaan taikoa seinien yläosan pinkopahvit. Pintastruktuuri erottuu kuvassa.

21 kommenttia:

  1. Viisas mies sinulla ;) Sanalla sanoen: kaunis.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ja kiitos. Nyt on hinku tehdä tämä valmiiksi.

      Poista
  2. Olen aivan rakastunut noihin teidän laattoihin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin minäkin. Ja siitä tulee VAAN vierashuoneen kylppäri!

      Poista
    2. Ja minä! Tullaan kaikki vieraiksi teille.

      Poista
    3. Enkös mä Susanna tarjonnut sulle sitä yösijaa? Tulet testaamaan, eikä tarvi seurustella meidän kanssa...

      Poista
    4. Mä voin sitten punkata siellä vierashuoneen kylppärin lattialla :P

      Poista
    5. Saa meillä sängyssäkin nukkua. Mutta todennäköisesti lattialämmitetty kylppärin lattia on lämpimämpi...

      Poista
  3. Todella kauniit laatat on. Kyllä kannatti tehdä saumavärin vaihto!

    VastaaPoista
  4. Vastaukset
    1. Kiitos. Nyt kun tän sais rutistettua valmiiksi.

      Poista
  5. Onko sulla tässä blogissa tuosta kylpyhuoneen rempasta? Oon varmasti lukenut jo, jos on (ei voi muistaa), mutta haluaisin lukaista uudelleenkin. :)

    VastaaPoista
  6. Nettiveriossa sivun alareunassa on tunnisteet. Kylppärijuttuja löytyy ainakin sanoilla kylpyhuone ja laatat.

    VastaaPoista
  7. Tässä on yllättävän paikkansapitävä suunnitelma: http://koti1898.blogspot.fi/2013/04/vierashuoneen-kylpparin-vessa.html?m=0

    VastaaPoista
  8. Kiitos tuosta enso-pahvikuvasta! Meillä on samaa keittiön seinien puukuitulevyjen alla. Luulin aluksi että pahvi on maalattu lateksimaalilla, mutta pinnoitushan se taitaa olla! Kiva blogi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Röpöpinta tossa on ja mä en ensin ollut varma, että onko sen nimi ensopahvi, mutta kai se on. Ja varmaan meilläkin saattaa olla lateksia. Valitettavasti.

      Poista
  9. Tosi kauniit laatat! Mä olen samaa mieltä (kuin miehesi, heh), että jos jokin asia jää häiritsemään, se kandee korjata heti eikä sitten kymmenen vuoden päästä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä laskin, että ne kirkkaan valkoiset saumat likaantuu kuitenkin. Mutta mies halusi ottaa varman päälle. On se muuttunut vuosien varrella. Meillä on suvilalla yksi tapetti, joka harmittaa mua joka kerran kun sitä katson, vaikka se on ollut paikoillaan kohta 10 vuotta. Siinä on oven päällä yksi pala ylösalaisin ja muutenkin epämääräinen paikkapala.

      Poista
  10. Hienolta näyttää! Kannatti ehdottomasti vaihtaa saumojen väri. Mitä suoja-ainetta pintaan tulee? En ollut aiemmin kuullutkaan, että sellaista voi käyttää :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samassa paketissa tuli kahta eri suoja-ainetta. Ensin pestään ja sitten laitetaan noin vuorokauden välein molemmat. Kolmannessa putelissa on vielä laatanpesuaine. Ovat betonilaattoja.

      Poista

Olen todella iloinen, että jätät kommentin!