lauantai 4. tammikuuta 2014

Kolmeveen korutehdas

Neitihenkilö on innostunut korujen tekemisestä. Aloitimme korjaamalla rikkinäisiä koruja ja rakentamalla niistä uusia. Samalla kun tilasin korukuminauhaa ja vähän muutakin lankaa, tilasin myös puuhelmiä. Tässä muutama koru, jotka neitihenkilö on tehnyt minulle. Tosin hän lainailee niitä minulta jatkuvasti…







Mitä muuta? Mies palauttaa isoon kylppäriin jo poistettua vessanpönttöä, kun ei meidän perheelle ei meinaa yksi vessa riittää. Minä järjestin Ikean kasseissa ja niiden päällä lojuneet lakanat kaappeihin (aina hetkittäin tulee mieleen se kun poliisit olivat hämmästelleet yhden ulvilalaiskodin kaaosta tultuuan paikalle, no ei meillä kai ihan niin paha kaaos ole muualla kuin tuolla spa-osastolla, joka on ihan hallitsematon kaaos).

Mietitään mihin pitäisi tarttua seuraavaksi. Ehdotin, että jos mies hoitaisi vierashuoneen kylppärin lattian tässä välissä (siis liian vaaleiden saumojen poisto on yhä kesken, uudelleensaumaus on kyllä vaivatonta ja nopeaa). Jos mies hoitaisi lattian, minä pääsisin hoitamaan seinien yläosan. Ja sitten voisikin raivata vierashuoneen, maalata lattian, viimeistellä pinkopahvituksen ja tapetoida. Ei olisi kovin iso homma loppujen lopuksi.

Vanhan keittiön purkamisessa mies on edistänyt projektia hiljaksiin. Minä toivoisin, että päästäisiin siinäkin eteenpäin, en kyllä vieläkään ole ihan varma minkävärinen huoneesta tulee. Olin pitkään sitä mieltä, että huoneeseen tulee musta lattia ja mustaa tapettia. Nyt en sittenkään ole ihan varma.

Minulla on tänään ohjelmassa esikoisen turnaus. Mies jää muitten lasten kanssa kotiin.



10 kommenttia:

  1. Ihania koruja neitihenkilö on tehnyt! Kelpaisi tällekin äidille :)
    Tsemppiä remonttiin. Itse olen myös saanut monta (rästissä) ollutta juttua eteenpäin joululoman aikana. Oli ihan hyvä ratkaisu jäädä kotiin tuijottelemaan seiniä ;)
    Nyt haaste on saada otettua kuvat ja laitettua ne blogiin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Me ollaan joulukuu niin löysäilty rempan kanssa, että nyt olis taas into piukassa.

      Mä tykkään oikeasti käyttää noita koruja.

      Poista
  2. Oi miten kauniita helmiä...kolmevuotiaassa on selvästi koruntekijän vikaa..:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kahdessa ylemmässä kuvassa oleva koru on rikkinäisten korujen osista, toinen uusista.

      Poista
  3. Oi miten ihania helmiä! Mä tilasin joulukuussa Karnaluksista mm. paljon puuhelmiä enkä meinaa saada tehtyä niistä itse mitään ku pojat on aivan innoissaaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun mielestäkin yllättävän rauhoittavaa pujotella helmiä.

      Poista
  4. Onpas kauniita koruja!

    Muistan joskus töissä miettineeni kaaosta joka välillä vallitsee omassa kodissa, että mitä viranomaiset siitä kirjoittaisivat. Lähinnä tullut mieleen kun on lukenut jotain ls-raportteja mistä olosuhteista lapsia löytynyt. Ei meilläkään nyt sentään niin paha kaaos nyt yleensä ole mutta ulkopuolisen silmät on aina ulkopuolisen. Tuli vaan niin vahvasti mieleen tuosta sun lauseesta omat ajatukset :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sä ymmärsit mitä mä ajoin takaa! Meidän kylppäri on ihan kaaos ja siivoamaton, mutta se ei silti kuvaa meidän perheen tilaa. Vaan sitä, että me käytetään energiaa vain isoihin muutoksiin, ei puuhasteluun.

      Poista
  5. Haha! Tai siis ei toki pitäisi naurahtaa vakavalle ja kamalalle asialle, mutta sen erään ulvilalaiskodin siisteystasoa taivastelleet poliisit ovat usein nukkumaan mennessä itselläkin mielessä kun ei vaan jaksa alkaa siivoamaan kaikkea kaaosta enää näin puolen yön tietämillä...kun se sama kaaos on esissä seuraavana päivänä vaikka miten yöllä siivoaisi. Kummasti sitä jää mieleen joku satunnaisesta uutisesta luettu pätkä...;)

    VastaaPoista

Olen todella iloinen, että jätät kommentin!