torstai 10. huhtikuuta 2014

Tulppaanit

Täällä jatkuu hiljaiselo. Tänään olen ollut ekaa kertaa jaloillani sitten viime lauantain. On ollut ärhäkkä virus. Eikä ole vieläkään kokonaan ohi.

Mielessäni olen pyöritellyt puutarhajuttuja. Pitää varmaan piirrellä niitä ihan paperille jossain kohtaa. Minäkin, kuten aika moni muukin bloggaaja, haaveilen kesäkanalasta, mutta ei taida olla vielä tänä kesänä sen aika. Jos nyt ensin pioneita, omenapuita ja jotain muuta pientä. Vähän kerrallaan.

Eilen lääkärireissulla osuin kukkakauppaan juuri kun sinne oli tullut lasti tulppaaneja Hollannista. Ihania ja tosi halpoja. Ihan erilaisia kuin markettitulpaanit. Olen muuten Facebookissa Keukenhof-fani ja täytyy sanoa, että tulppaanipellot ovat vaikuttavia. Viime vuonnahan me oltiin toukokuussa Hollannissa, mutta kukinta-aika ehti loppua juuri ennen sitä.








8 kommenttia:

  1. Ihanat kuvat, tänään täytyy varmaan kotiutua kukkakaupan kautta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Oli kyllä tosi kauniit kukat. Lilat ovat vielä jäljellä.

      Poista
  2. Totuin Amsterdamissa ihaniin ja halpoihin leikkokukkavalikoimiin, joten nyt Suomessa en ole tainnut kertaakaan ostaa kotiin kukkia. Olen ajatellut tuoda Hollannista kukkasipuleita uuteen pihaan, täytyy vaan valita sellaisia lajikkeita, jotka kestävät meidän ilmastossa.

    Voitaisiin miettiä yhdessä kesäkanaloita, ja etsiä lähiseudulta kanalaa, josta voidaan kanoja lainata, ellei sinulla ole jo sellaista tiedossa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä haluaisin ne kanat, mutta mitä sitten kun suviloidaan kesällä? Tai jos lähdetään reissuun? Pari lammastakin olisi kiva.

      Olisi kiva, jos Suomessa olisi parempi leikkokukkavalikoima.

      Poista
  3. Ihanaa nähdä pieni pala Hollantia myös siellä Suomessa! Ihania kukkia.

    Pikaista paranemista sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Tämän viikon olen jo ollut töissä, mutta köhä ei ole vielä ohi.

      Poista

Olen todella iloinen, että jätät kommentin!