maanantai 11. elokuuta 2014

Puutarhajuhlat

Lauantaina meillä oli puutarhajuhlat. Ihan muuten vaan. Lämpimän kesän kunniaksi. Elokuun pimeiden iltojen kunniaksi. Superkuun kunniaksi. Tulevan ekaluokkalaisen kunniaksi.

Oli pilvinen mutta kuuma päivä. Pahimmat kuokkavieraat olivat pökkyräiset ampiaiset, jotka ihmisvieraita nopeampina ja innokkaampina kävivät kaikkien ruokien kimppuun. Ihanaa oli. Lapset leikkivät, aikuiset seurustelivat. Grillattiin hodareita ja maisteltiin sangriaa. Viimeiset vieraat lähtivät tuhkimoaikaan kotiin. Ehdimme siis nauttia superkuustakin yhdessä.

Juuri tällaisina päivinä ilahduttaa omistaa vanha talo, ja vanha puutarha!



Remonttirintamalla meidän makkarin lattia on melkein valmis. Minä olen osannut valita tapetin, nyt vaan pitää valita kahdesta väristä parempi. Sitten kun tapetit tulevat syöksyn maalikauppaan ja meillä on kohta oma, rauhallinen, kaunis makkari.

8 kommenttia:

  1. Kiitos hyvistä juhlista! Siellä kukkatäkillä loikoillessani ajattelin, että kaikkien kiertolaisvuosien jälkeen on niin kiva koitutua tällaisen paikkaan asumaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jotenkin nää puutarhajuhlat olivat juuri sitä mitä tarvitsin.

      Poista
  2. Ihanaa, juuri oikeaa käyttöä vanhalle puutarhalle! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Tällaisia kesiä lisää! (Paitsi mun jaloissa on varmaan liioittelematta sata hyttysenpuremaa...)

      Poista
  3. Samaa olen suunnitellut ja vieläpä sangrian kanssa ;D. Ehkäpä tässä ehtii, ainakin venetsialaiset täytyy pitää!

    VastaaPoista
  4. Ensimmäistä kertaa tänne tieni kulki, kivalta näyttää! Puutarhan parasta käyttöä onkin nauttia siitä hyvässä seurassa ja varsinkin kun on tilaa lasten leikeille ja aikuisten seurustelulle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on. Mä tykkään puutarhan vanhasta osasta, kun se on pöheikköinen eikä liian fiini!

      Poista

Olen todella iloinen, että jätät kommentin!