sunnuntai 21. syyskuuta 2014

Suvilalla

Ehdittiin pyörähtää vuorokausi suvilalla. Minä pääsin metsään etsimään kanttarelleja (ongelma on siis, että sen lisäksi en luotettavasti tunnista kuin punaisen kärpässienen eli metsään jäi mielettömät määrät sieniä). Kanttarellisaldo oli kaksi.

Lauantai-iltana suvilalle tulivat esikoisen kummit syömään ja saunomaan. Tehtiin meidän klassikkoruokaa naksuvuokaa eli texmex-vuokaa, jonka ohjetta olen täällä muutamaankin kertaan jaellut. Se on mainio pikaruoka, ja maistuu suht kaikille.  Kuvailin näitä kuvia juuri ennen vieraiden tuloa.

Tänään ehdin tyttäreni kanssa ongelle ja saatiin mahtava ahvensaalis. Neitihenkilö uskalsi koskea kaloihin ja matoihin ja lisäksi irrotti koukusta yhden alimittaisen ja päästi sen takaisin mereen.

Lisäksi poimittiin luumuja ja omenia (suvilalla omenoita on aika vähän ja poimittiin lähinnä kaniveljeksille).

















6 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Kiitos. Se on ollut siellä jo aika monta vuotta, mutta yhä tykkään!

      Poista
  2. Hih, mun saldo eilen siskon metsistä oli kolme kanttarellia (söin ne jo, hyviä oli)!
    Mulla on sama ongelma; paljon oli sieniä mutta tunnistan vain kolme...kärpässienen, kanttarellin ja suppilovahveron:)
    Ihanat värit teillä Suvilassakin, tykkään noista punaisista yksityiskohdista ja tuo tapetti on nii-in herkullinen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Yritetään, että kodin ja suvilan värit pysyisivät erilaisina keskenään. Mä tykkään kovasti turkoosin ja kirkkaanpunaisen liitosta.

      Poista
  3. Teillä on tuolla hieno tunnelma. Olen muuten samanlainen, yhtä "hyvä", sienestäjä kuin sinä ;).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Tuttavapiiristäni on paljastunut yllättävän monta kahden sienen tuntijaa... ;)

      Poista

Olen todella iloinen, että jätät kommentin!