keskiviikko 10. joulukuuta 2014

Joulukiirettä pukkaa

Ollaan jo joulukuun kymmenennessä. Aika kiiruhtaa. Ulkona myrskyää ja sataa jäätävää tihkua, lämpötila pysyy koko ajan sen verran plussalla, että lumesta ei ole tietoakaan. Nyt illalla olen kiertänyt puutarhaa valvomassa isoja puita, ettei mikään ole aikeissa kaatua. Naapurit ovat sitä mieltä, että heitä lähinnä oleva puu on seuraavana vuorossa. Toivottavasti ei, sillä se saattaa ylettyä heidän taloonsa.

Esikoisella oli alkuillan hämärissä kova huoli, etteivät puput lähde lentoon tuulen mukana. Puuskat ovat navakoita.

Meille tuli eilen yksi kuorma puita ja tänään toinen. Mies on lähes yksin pinonnut jo kaikki puut puuvajaan. Tänään minä auttelin hetken, eilen lapset. Saatiin ihan lähipuuta muutaman kilometrin päästä ja järkihintaan. Sekä myyjä että me ostajat olemme tyytyväisiä.



Ennen itsenäisyyspäivää kävimme joulumatkalla Ruotsissa. Silja Serenadella oli niin loistava palvelu, että kirjoitin kiitoskirjeen, ihan kynällä ja paperilla. Tukholmassa kävimme Tekniska Museetissa, jota suosittelen lämpimästi lapsiperheille ja muillekin tekniikasta kiinnostuneille. Siellä oli myös mukava ravintola, jonka ruoka oli raikasta ja hyvää.



Laivalla ravintola Tavolata oli sisustettu vähän industrial vintage -tyyliä mukaillen, mutta myös Italian lipun värein.


Jouluvaloja oli laivassa aika reilulla kädellä.


Joulukuun harmaudessa vilkahtaa Suomenlinnan majakan valo.

Remonttirintamalla olen ehtinyt ainoastaan hommata tapettia eteisen toiselle seinälle. Mies on raaputtanut niitä pariovia ja minä olen maalannut toisen oven toisen puolen.


Satavuotias puu on ihan kohtuullisessa kunnossa.


Nyt uuneissa on tulet, lapset ovat pienten huoneessa siskonpetissä, ulkona vinkuu tuuli ja me ollaan miehen kanssa leiriydytty television ääreen.











Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Olen todella iloinen, että jätät kommentin!