lauantai 17. lokakuuta 2015

Neitihenkilön huone

Täällä on kuulkaa seinät valmiina, ovi paikoillaan ja maalasin ekaa kertaa lattian. (Siis seiniin tulee vielä pinkopahvi ja tapetti. Valmis taitaa tarkoittaa eri ihmisille eri asiaa.) Lattian maali on vaaleaa aavistuksen kellertävää turkoosia. Kuvissa se taitaa näyttää melkein harmaalta. Turkoosin sävyn valitsin ulkomuistista sopimaan tähän kaappiin. Saa nähdä miltä näyttää, kun pääsevät lähemmäs toisiaan. Mulla ON aika tarkka värimuisti. Mutta silti aina vähän jännittää. Maali on tällä kertaa Permoa. En ole minäkään ollut ihan tyytyväinen Betolux Aquan kestävyyteen, vaikka ei meillä ole ollut sellaisia ongelmia, joista olen muilta kuullut. Viime aikoina olen sanonut, että haluaisin kokeilla Virtasen Porstuamaalia, mutta aina kun olen maalinostoinspiksessä, se on saatava heti ja lähimmästä paikasta.






10 kommenttia:

  1. Ihanan värinen toi lattia :) Innolla odotan miltä valmis huone näyttää...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Kuvassa väri ei toistu kovin aidosti. Riippuu tosi paljon valosta. Mä olen turkoosien ystävä.

      Poista
  2. Näyttääpä hyvältä sävyltä. Meillä on kokeiltu neljää eri lattiamaalia, perinteistä betoluxia, permoa, uulan lattiamaalia ja uulan uudempaa lattiamaalia joka ei ole niin matta kuin vanha. Parhaiten on pysynyt lattiassa uulan matta mutta en pidä se mattamaisuudesta. Toiseksi paras on permo ja uulan uudempi maali tasapistein. Viimeisen sijan saa betolux. Virtasen maalia voisi kokeilla viidentenä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Permo ei nyt kuivunut yössä (huoneessa ei lämmitetä). Katsotaan onko toivoakaan maalata tänään sitä kakkoskerrosta.

      Poista
  3. Tuo on niiiiin hieno tunne, kun kädenjälki näkyy ja alkaa tulla valmista! Kivan näkönen lattia :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja on ihanaa, että ollaan sellaisessa vaiheessa, jossa alkaa näkyä myös minun panokseni.

      Poista
  4. Ah! Hienoa! Pikkukahvit istuen, katsellaan ja kastellaan ja takaisin töihin! Kaunista!

    VastaaPoista
  5. Rakastan just tuollaista turkoosia! Upea pohja kalusteille, tulee varmasti tosi kiva ja leikkisän näköinen kokonaisuuus.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. (Pitäisi varmaan päivittää tätä blogia joskus. Projekti eteenee, hitaasti mutta varmasti.)

      Poista

Olen todella iloinen, että jätät kommentin!