sunnuntai 31. tammikuuta 2016

Ihana naulakko

Kun hulluus iskee, niin se iskee. En tiennyt tarvitsevani isoa antiikkista naulakkoa ennen kuin ystäväni lähetti sen kuvan minulle ihailtavaksi. No, siitä se sitten lähti. Tuli kallis naulakko, kun piti vuokrata pakettiauto ja yöpyäkin yksi yö. Mutta reissu oli myös äärettömän mukava, vaikka ajoa olikin kutakuinkin 5 h + 5 h.



Naulakko on siis mitä todennäköisimmin tanskalaista antiikkia. Minusta se on äärettömän kaunis. Kuvan nähtyäni en vaan voinut jättää sitä ostamatta. Onneksi myyjä tinki hinnasta aika reilusti. Olen suunnitellut kylppäriä vähän uusiksi, että saan naulakon sinne.


Tässä se on välitilassa koronan kanssa sulassa sovussa. Naulakon takana on tuleva kylppärin oviaukko.

28 kommenttia:

  1. Varmaan turha sanoa mutta ymmärrän täysin ettei vaihtoehtoa ollut. Ja mikä ihana syy lähteä yhdessä reissuun. Uusi helmi poimittu talteen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jos mä en olisi tiennyt tästä mitään, olisin pystynyt jatkamaan elämääni ilman, mutta kun sen näin, ei enää ollut vaihtoehtoja. Ja sitten vielä eteinen on jo lähes valmis, eli sinne ei voi naulakkoa laittaa...

      Poista
  2. Wau, on se hieno! Varmaan saat vähän laittaa suunnitelmia uusiksi, että tuollainen mahtuu. Mielenkiinnolla odotan, miten sen saat istutettua kylppäriin. Jätätkö tuollaiseksi vai käsitteletkö jotenkin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pyyhin vaan. Siinä on yksi pieni maaliton kohta, voi olla, että siihen pitää laittaa mustaa. Tai sit ei.

      Poista
  3. No onhan se nyt niin komea tanskalainen, että ymmärrän täysin sen kutsuneen sun nimeäsi, jopa yöreissun verran :)

    VastaaPoista
  4. Ilmanmuuta yön yli kestävän hakureissun arvoinen. Tuo varmasti kylppäriin upeaa menneiden aikojen henkeä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen koko ajan ajatellut, että kylppäriin tulee mustaa ja patinaa. Tää kruunaa sen kyllä.

      Poista
  5. Upea! Voi olisipa meilläkin niin iso vessa, että sinne mahtuisi tuollainen :D vaikka eipä tuollaisia komistuksia oo kyllä vastaan edes tullut.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei näitä tule usein (juuri koskaan) siksi oli pakko toimia.

      Poista
  6. Vau, enpä ole aikaisemmin tällaista nähnyt. Tosi hieno ja ainutlaatuinen yksilö <3 Kannatti hakea kaukaa, tällaista ei varmasti usein tule vastaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli pakko. Mä olen kuvannut Tanskassa yksillä messuilla samantapaisen mutta valkoisen.

      Poista
  7. Minäkin tulen ihastelemaan naulakkoa. Todella aristokraattinen ilmestys!

    VastaaPoista
  8. Aivan ihana - hienoa, että päädyit ostamaan sen, koska tuo on luultavasti myös harvinainen. Ehkäpä johonkin tiettyyn paikkaan tehty, joten kuka tietää, vaikka olisi ainoa laatuaan. Kaunis!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen iloinen, että tehtiin reissu. Harvoin mikään kutsuu mua näin lujaa.

      Poista
  9. Ihan mielettömän upea, eihän tuota olisi voinut jättää hankkimatta ❤️

    VastaaPoista
  10. Törkeän hieno! Meillekin tulee muuten mustaksi maalatut puolapuut yläkertaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en tiedä koska ehdin maalata, joten laitettiin kiinni jo nyt. Jumppakerho jumppaa ihan joka päivä!

      Poista
  11. Oho, eipä oo toista tullu vastaan. Onko se yhdessä osassa? Miten te saitte sen kannettua?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se ei paina järjettömästi. Oviaukoissa joutui kallistamaan. Mitat on suunnilleen 190x200.

      Poista

Olen todella iloinen, että jätät kommentin!